Psikolojim Bozuk Mu Testi

Psikolojim Bozuk Mu Testi bilimsel psikolojik testlerin kısaltılmasından oluşmaktadır. Bundan dolayı sonuçlar tahmini bir sonucu temsil etmektedir. Testi hem kendinize hem de çevrenize uygulayarak birçok kişi hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Buraya Rahmetli Doğan Cüceloğlu’nun sözünü bırakarak testi başlatmak istiyorum.

“İnsanları Anlamak İçin Psikoloji Okumanıza Gerek Yok, Kendini Anlayan İnsanlığı Anlar.”

Psikolojim Bozuk Mu Testi

İnsanlar kendi psikolojilerine dışarıdan biri gibi bakamazlar. Bundan dolayı bu test size dışarıdan birinin sizi değerlendirmiş gibi gözükmesini sağlayacaktır. Sonuçlara göre kendi hakkınızda bilgi edinebileceğiniz bu testi arkadaşlarınıza da uygulayabilirsiniz.

Psikolojim Bozuk Mu Testi Nedir?

Spontane mi davranıyorsunuz yoksa kasıtlı olarak kontrol ediyor ve davranışınızı bilinçli olarak mı ayarlıyorsunuz? Yukarıdaki test kendini izleme potansiyelini değerlendirmek için geliştirilmiştir. Bu testin amaçları doğrultusunda tanımlanan kendini izleme, içinde bulunduğumuz sosyal durumlara uyum sağlamak için davranışlarımızı düzenleme yeteneğine atıfta bulunan bir kişilik özelliğidir. Bu, birçok sosyal yanlış adımı, incinme hislerini önleyebilen önemli bir beceridir.

Bu kendi kendini izleme testi iki tür sorudan oluşur: senaryolar ve öz değerlendirme. Her senaryo için, durumda en olası nasıl davranacağınıza göre cevap verin. Öz değerlendirme soruları için, verilen ifadelerin sizin için ne derece geçerli olduğunu belirtiniz. En doğru sonuçları alabilmek için lütfen her soruyu mümkün olduğunca dürüst bir şekilde yanıtlayın.

Bir terapistten yardım almayı mı düşünüyorsunuz? Hayatınızda bazı sorunlar sorunlara neden oluyorsa ve gerekli değişiklikleri nasıl yapacağınızdan emin değilseniz, terapi yardımcı olabilir. Bir profesyonelin yardımıyla sağlıksız bir bilişsel, duygusal ve davranışsal kalıptan kurtulabilirsiniz.

Bu test yalnızca bilgilendirme ve eğlence amaçlıdır. Profesyonel teşhisin veya herhangi bir sağlık durumunun tedavisinin yerini tutmaz. Lisanslı bir ruh sağlığı uzmanından tavsiye almak isterseniz, “İletişim” kısmından bize ulaşarak size yardımcı olabiliriz.

Psikoloji Bilimi Ne Kadar Faydalı?

Psikolojinin şu anda temel bir sorunla karşı karşıya olduğunu iddia ediyorlar: Basitçe söylemek gerekirse, psikolojik sorunları incelediğimiz, sınıflandırdığımız ve tedavi ettiğimiz baskın modeller, psikolojik ıstırap oranlarını azaltmada ölçülebilir bir ilerleme sağlamada başarısız oldu.

Örneğin, psikolojiyi biyolojiyle karşılaştırın. Mikrop teorisinin ilerlemesi, yaşam beklentisinde çarpıcı bir artışa yol açarken, psikolojik teorilerin zihinsel bozuklukların yaygınlığı üzerinde neredeyse hiçbir etkisi olmamıştır. Ayrıca, dikkatli sınıflandırma çabalarının nedensel mekanizmaların (yani evrimin) keşfedilmesine yol açtığı diğer bilimlerin (biyoloji gibi) aksine, sınıflandırma çabalarımız bu tür sonuçlar üretmede başarısız olmuştur. Ruhsal bozuklukların doğası ve kökenleri her zamanki gibi belirsizliğini koruyor.

Yazarlar, bu alanın son yıllardaki büyük umudunun – beyni ve süreçlerini araştırmak için gelişmiş kapasitemize bağlı olarak – gerçekleşmediğini belirtiyorlar. Ruh sağlığı fenomenlerinin biyolojik temelleri olduğu artık tartışmalı olmasa da, “biyolojik psikiyatrinin sicili… zihinsel bozuklukların nörofizyolojik ve genetik temellerini araştıran bir alan zayıf… Şimdiye kadar, tanısal testler yok ve tedaviler var. sınırlı etkinlik.”

Sorunun büyük bir kısmı, akıl hastalığı hakkında nasıl düşündüğümüzle ilgilidir. Spesifik olarak, yazarlar, beyindeki “kimyasal dengesizliklerin” ilaçla düzeltilmesinden kaynaklanan zihinsel sorunları hastalıklar olarak yeniden çerçevelemek için on yıllardır süren çabaya işaret ediyor. İyileştirilmiş teknolojiden güç alan ve kısmen damgalanmayla mücadele etmeyi amaçlayan bu iyi niyetli çaba, büyük oranda, mallarını büyük kârla satmak için “kimyasal dengesizlik” modelini kullanan ilaç şirketleri tarafından kaçırıldı. Sorunun var olduğunu ve çözümün işe yaradığını varsayarsak, kâr için bir soruna çözüm satmak iyidir. Ne yazık ki, psikotrop ilaçlar her iki durumda da başarısız oluyor. Örneğin, depresyon tedavisinin tarihini düşünün: Antidepresanların , serotonin kullanılabilirliğini artırarak beyindeki kimyasal bir dengesizliği düzeltmeye çalıştıkları varsayılır. Burada iki sorun var: Birincisi, serotonini artıran ilaçların depresif belirtileri de azaltması, depresyonun serotonin eksikliğinden kaynaklandığı anlamına gelmez. Başka bir deyişle, “Aspirin baş ağrısı semptomlarını azaltır ancak baş ağrılarına aspirin eksikliği neden olmaz.”

Daha yakından incelendiğinde, kimyasal dengesizlik teorisi fena halde bocalıyor. Örnek vermek gerekirse: serotonin artışları hemen gerçekleşir, ancak ilacın terapötik etkileri gecikir; serotonini artıran birçok ilaç depresyon tedavisinde tamamen etkisizdir; ve serotonin tükenmesi, depresyonu olmayan bireylerde depresyona neden olmaz. Özetle, “depresyonun basit bir serotonin dengesizliğinden ya da başka herhangi bir nörotransmitterden kaynaklandığına dair bir kanıt yok.”

Eğer Psikolojik Bozuk Mu Testi sonucunu gördüyseniz bu sonuca göre kendinizi değerlendirebilirsiniz.