Rüyada Hamile Olduğunu Görmek Psikolojik Yorumu

Rüyada Hamile Olduğunu Görmek ruhsal durumu yansıtan bir rüyadır. Rüyada hamile olduğunu görmenin birçok manası olabilmektedir. Bunlar; hamilelik şüphesi olması, hamile olduğu için bilinçaltı nedeniyle görülmesi, geçmiş hamileliklerin ağır ve travmatik geçmesi, stresli bir dönemden geçilmesi, hamile kalmaktan korkuyor olunması, sorunları çok fazla içinde tutarak kimseye anlatamaması, hastalıklı bir dönemden geçilmesi, bir projeye çalışmanın sonuçlarını beklemek vb. durumlar nedeniyle rüyada hamile olunması görülebilmektedir.

Rüyada Hamile Olduğunu Görmenin Psikolojik Yorumu

Bu rüyanın görülme sebebi tek bir kaynağa bağlanamamaktadır. Birçok neden olabilmekle beraber en genel nedenlerden sizlere yorumlayacağız. İlk sebep, bilinçaltında hamilelikle alakalı düşüncelerin olmasıdır. Eğer yeni evlendiyseniz ve hamile kalmak istemiyorsanız bu tür bir rüyayı hamile kalmaktan korkmanız sebebiyle görüyor olabilirsiniz. Ya da yeni hamilelik döneminde rüyanızda karnınızın çok büyüdüğünü görebilirsiniz. Bu rüyalar tamamen bilinçaltı kaynaklıdır ve duygularınızı temsil eder.

Bir başka sebep olarak, geçmiş dönemde geçirilen doğumun travmatik izlerinin kalmış olması olabilmektedir. Bazı kadınların doğumu çok acılı ve sancılı olabilmektedir. Bu durumda fizyolojik etkiler en az 6 ay kendini unutturmamaktadır. Bu durum da insan beyninde sürekli “acaba yine hamile kalıp bu acıyı çekecek miyim?” korkusu oluşturabilmektedir. Bunun sonucunda bu korkuyla beraber rüyalar görülebilmektedir.

En genel yorum olarak, rüyada hamile olduğunu görmek üzüntü ve olayların kişinin içinde birikerek kimseyle paylaşamaması durumunda içinde birçok stres ve kaygının birikmesi manasına gelebilmektedir.

Rüyada Hamile Olduğunu Görmek

Psikolog Manley, “Hamilelik rüyaları, genellikle rüyayı gören kişi için yeni bir yaşamın veya yaşam amacının şekillenmekte olduğu anlamına gelir” diyor. Bu tür rüyaların, özellikle boşanma veya yakın zamanda iş kaybı gibi büyük yaşam değişiklikleri yaşayan insanlar için yaygın olduğunu söylüyor.

Psikolog Gonzalez-Berrios, bu tür bir rüyanın, özellikle gerçek hayatta gerçekten mutlu olduğunuz bir şey etrafında yeni bir başlangıcı sembolize edebileceğini söylemektedir. Peki, bu başkalaşım heyecan verici mi yoksa ürkütücü mü? Muhtemelen ikisinin bir kombinasyonudur.

REM uykusu sırasında beyniniz kaygıyı tetikleyen hormon noradrenalini serbest bırakamaz. Ancak, anahtar duygusal ve hafızayla ilgili beyin yapılarınız hala “uyanık” durumda. Bu, rüyalarınızda sizi strese sokan şeyleri (stres hormonları araya girmeden) çözebileceğiniz ve uyandığınızda bu konuda daha az endişeli hissedebileceğiniz anlamına gelir. Bir bakıma, bu rüya neşe ve coşkuyu sembolize ediyor. Diğer yandan, normal hayatta sorumluluk alma konusunda bilinçsiz bir korkuyu ortaya koyuyor. Yeni bir başlangıca dair biraz endişe ve belirsizlik de bu rüyalara yol açabilir.

Psikolog Manley’e Göre Rüyalar

Manley, rüyaların iki kategoriye ayrıldığını söylüyor: önemli ve önemsiz veya kendi deyimiyle “yükü boşaltan” rüyalar.

Manley, “Bizim için önemli olan rüyalar oldukça mecazi olma eğilimindedir. Bizi sembolizm yoluyla kendimizden bir parçayı iyileştirmeye ve kim olduğumuz ya da kim olmak istediğimiz hakkında yeni bir şeyler öğrenmeye davet ediyorlar” diyor.

Rüyada doğum yapmak, meyvesini alacağınız ve çalıştığınız bir projeyi sembolize eder. Örneğin, Ayşe adında bir kadın Yeni Dünya adlı kitabı üzerinde çalışırken çok sayıda hamilelik rüyası gördüğünü ve ardından kitap çıktığında bir doğum rüyası gördüğünü anlatıyor. “Dolayısıyla hamile olmak, bir şeyle dolu olmak, yaratıcı bir ürün üretmek veya yeni ve yaşamı onaylayan bir şeyin ortaya çıkması anlamına gelebilir” diye ekliyor.

Psikolojik rüyaları daha iyi anlamak için kendi hayatınızdan ve o anki ruh halinizden yola çıkmanız gerekiyor.

Bize Ulaşın!
Merhaba!
Scan the code
Psikolojiniz Bozuk Mu? Bilimsel Testle Sonucu Öğrenmek İçin Bize Ulaşın.